AMiTsys Expert 2013

Diskuse a rady ke konkrétním problémům při řešení soutěžních prací

AMiTsys Expert 2013

Příspěvekod jarda » ned 19. kvě 2013 8:23:58

Letošní ročník byl velmi vyrovnaný. Soutěžní práce měly dobrou kvalitu, ale žádný z účastníků nevyčníval v dobrém ani špatném slova smyslu. Pokud chcete znát mé hodnocení k svým soutěžním pracím i školám, tak je k doptání v AMiTu nebo případně u mě.
Překvapila mě nízká účast jak škol, tak soutěžících a protože mám tendenci hledat chybu vždy nejdříve u sebe, tak bych možná měl pár dobře míněných rad pro organizátory, abychom zastavili sestupnou tendenci účasti v soutěži. Byl bych rád, kdybyste případně sdělili svůj názor.
Když jsem se vžil do role soutěžícího a představil si, jak bych se zachoval v jejich věku a znalostmi a zároveň co by mě bavilo, tak mi hned vyskočilo:
• Chtěl bych narazit na zajímavé téma, které by mě hned chytlo tz. zábavné, chytlavé a ne moc složité zadání, které by mě bavilo řešit. Pokud se studenti naučí řešit efektivně jednoduché úkoly, vytvořit kvalitní dokumentaci k řešení, popsat svoji práci a tím ji i následně „prodat“, tak už nebude pro mě problém přejít k řešení složitějších úloh v profesním životě. Abych dodal i konkrétní návrhy pro témata, tímto nechci vyřadit „volné téma“, tak bych navrhoval např. kompletní klimatizace a řízení jedné místnosti v hotelu (zpracovat do nejmenších detailů tj. chlazení, topení, požadavek na zdroje, okenní kontakt, zabezpečení, rezervace atd.); řízení jednoduché čističky odpadních vod; regulace na nulovou dodávku do sítě z FVE; řízení kotle na tuhá paliva (podavač, ventilátor, čerpadla TV a TUV) atd. Podle mého v co nejmenší konfiguraci, ale dotažené do nejmenších detailů se zvážením všech možných skutečností i stavů. Toto jsou jen návrhy z okruhu mého působení, ale dovedu si představit i jednodušší projekty, které pokud budou dotažené do nejmenšího detailu, tak mě nadchnou a dostanou nejvyšší hodnocení.
• Chtěl bych mít na projekt dostatek času, proto bych navrhoval vyhlásit začátek dalšího ročníku asi tak v půlce června. Vyučující mohou nabídku témat prodiskutovat s žáky na konci školního roku, kdy je už volněji a dojíždí se konec školního roku a nadchnout je pro projekt, případně vymyslet vlastní téma. Já osobně jsem o letních prázdninách měl mnoho volného času a sám jsem si vymýšlel zábavu. Tímto, pokud bude student chtít, má dostatek času na přípravu a promyšlení řešení a v následujícím školním roce už bude jen aplikovat řešení. Pokud toho nevyužije, tak se nic neděje a může začít tak jak v minulých ročnících.
Závěrem bych popřál všem soutěžícím hodně úspěchů v dalším profesním životě a chci je ujistit, že člověk, který dělá něco navíc, není divný nebo hloupý, jak si jejich vrstevníci někdy myslí, ale je o krok napřed před ostatními a s tímto přístupem nebudou mít problém v budoucím zaměstnání i životě.
Jarda Valter
Uživatelský avatar
jarda
 
Příspěvky: 118
Registrován: sob 12. dub 2008 9:43:03
Bydliště: Jindřichův Hradec

Re: AMiTsys Expert 2013

Příspěvekod kasik » ned 19. kvě 2013 20:30:10

Velmi nízký počet soutěžních prací beru letos jako největší zklamání. Došlé práce jsou poměrně vyrovnané a je vidět, že když se studenti do něčeho dají, tak je to zpravidla chytne a vypadnou z nich velmi pěkné práce. Jak to ale udělat, aby studenti soutěž aspoň zkusili a dotáhli do konce? To, co navrhuje Jarda Valter, není problém zajistit a zorganizovat. Pomůže to ale? Příležitostně se ptám učitelů, co s tím můžeme udělat a zatím jsem kloudnou radu neslyšel :( Pořád si totiž myslím, že všechno začíná u učitelů. Ti mohou motivovat, ti mohou studentům vysvětlit výhody účasti v podobné soutěži... Velkou roli hrají aktivní zájmové kroužky automatizace. Je mi samozřejmě jasné, že i učitelé musí mít pocit, že dělají záslužnou činnosti a hlavně za to musí být "nějak" odměněni. Což takhle dát cenu i vedoucímu učiteli, ne jen studentům! ;) Napište, ozvěte se, jaký máte na to názor?
Jinak musím beze zbytku souhlasit s poslední větou Jardy. To, že student dělá něco navíc, má svůj smysl. Ono to třeba není vidět hned a tuším, že v tom super teenegerském věku to asi nikdo nedocení. Ale jen tak pro inspiraci - v brněnském AMiTu brigádničilo 5 studentů vysokých škol, kteří byli dříve zapojeni do projektu AMiTsys Junior a z toho 2 se už stali našimi zaměstnanci. Prakticky všichni jsou úspěšní řešitelé soutěže AMiTsys Expert. Pokud nás osloví studenti o spolupráci, vždy sáhneme spíše po studentovi, který se zúčastnil soutěže, už ho totiž trochu známe ;)
Zítra (v pondělí) bychom měli vyhlásit výsledky... sledujte naše obvyklé informační kanály.
Petr Kašík
AMiT, spol. s r.o. - marketing
Uživatelský avatar
kasik
 
Příspěvky: 60
Registrován: úte 08. dub 2008 21:56:58

Re: AMiTsys Expert 2013

Příspěvekod TonnyHappy » pon 20. kvě 2013 0:44:04

Tak já bych také přidal svou trošku do mlýna – zase z jiného pohledu.

V reakci na Jardu Valtera:
Pokud se chcete vžít do kůže drtivé většiny středoškoláků, tak si sedněte na celý den k facebooku, hrajte online hry, sledujte na internetu rádoby vtipná videa a poslouchejte hudbu. Nejhorší na tom je, že takto se studenti „baví“ i ve výuce (řekl bych že i v majoritním poměru vzhledem k učení :shock: ). A teď si představte, jaký je asi jejich přístup ke kurzu, který mohou absolvovat DOBROVOLNĚ.
Pokud chcete vědět, co je pro ně chytlavé a zábavné téma, tak Vám uvedu jednoduchý příklad. Student chtěl naprogramovat na displeji AMiNi2D nějaké hry (v první fázi hada známého z Nokií). Když zjistil že to nelze, tak přestal do kurzu chodit. Přitom programovat poměrně umí a dostal možnost vytvořit program na hotový model výtahu. To však pro něj zjevně nebylo dostatečně lukrativní. Co se lukrativnosti týče, tak programování řídicích systémů je nelukrativní. Mnohem lukrativnější je programování „robotů“ (stavebnice bioloid). Každý ať si o přínosu udělá obrázek sám (z mého pohledu je největší přínos v tom, že student dělá alespoň něco nad rámec výuky). S těmito stavebnicemi se pak studenti účastní celé řady soutěží s vyšší účastí škol a větší propagací, než je AMiTsys Expert – to je ta „lukrativnost“. Každý z nich si rád představuje, že jednou bude programovat roboty.
Samozřejmě naší snahou je vést studenty k takovému řešení, jaké popisujete (tedy radši menší projekt, ale dotažený do úplného konce). Nicméně snaha je marná. A tím se dostáváme k druhému bodu – tedy dostatku času. Tak jak jsou podmínky teď, je skutečný harmonogram studentů asi takový: soutěž se vyhlásí během října (my o ní mluvíme už v září). Nejdříve na konci ledna začnou studenti „něco“ dělat. Vše pak dohání na poslední chvíli začátkem dubna. S tím pak samozřejmě koresponduje úroveň zpracování projektů. Co proti tomu děláme? Letos jsme po nich chtěli průběžné výsledky – marně. A jak studenty penalizovat, když výsledky nebudou? Vyloučit jez kurzu? To bychom to mohli rovnou zrušit celé. Navíc v dubnu už klepe na dveře maturita, uzavírání předmětů a podobně. Mám-li být opravdu upřímný, tak kdyby letos pořadatelé neposunuli termín odevzdání, tak od nás nešel ani jeden projekt :x (letos to byla opravdu bída).
Jestli by pomohlo vyhlášení soutěže už v červnu, to je otázkou. Nejvíce studentů účastnících se našeho kurzu jsou maturanti. Do kurzu jdou hlavně proto, že projekt použijí pro praktickou maturitní zkoušku. Tedy se o kurz začnou zajímat, až když se ve škole mluví o praktické maturitě. Třeťáků, kteří by do kurzu chodili, je minimum. Takže vyhlášení soutěže už v červnu – klidně, ale nevím, jestli to bude mít dostatečný efekt. Třeťáci, kteří se už účastní, by si měli projekty plánovat tak jako tak. A zbytek účastníků kurzu stejně nalákáme až v září. Klidně bych termín vyhlášení posunul, ale rozhodně bych od toho nečekal zázraky – snad se pletu :roll: .
Jinak teorie, že student má přes prázdniny mnoho volného času na projekt je řekl bych až naivní – nic ve zlém. Student možná bude mít hodně času, ale do projektu ho investuje (pokud vůbec) pouze minimum. Stejně to nakonec dopadne tak, že projekt bude na poslední chvíli dodělávat v dubnu (jak je dokázáno praxí). Bohužel zde neplatí, že výjimka potvrzuje pravidlo.

V reakci na Petra Kašíka:
Co se termínu týká, tak viz výše. Ohledně motivace. To je těžké. Nám se podařilo letos studenty namotivovat tak, že nám jich v září chodilo do kurzu 15. V lednu už jich bylo zhruba 9 pravidelných. V dubnu jsme měli 5 aktivních členů. A to si osobně někdy připadám jako kafemlýnek. Jenže vysvětlete patnáctiletému studentu něco o perspektivě, budoucnosti, praxi … student má ideály, které se nám nedaří bourat. Ty mu zbourají až v praxi (respektive část z nich na VŠ, kde se s ním nikdo párat nebude). Rady od nás jsou pouze vopruz. Proč takový úbytek studentů? Taky bych rád věděl :| . Možná to bude souviset s tím, že po nich něco vyžadujeme.

A lék na stávající situaci? To bychom museli začít už u samotného školství. Studium technických oborů není v kurzu (snad se to bude lepšit). Když není v kurzu, tak školy musí o studenty bojovat. Tak jak je nastavený systém školství to znamená kompromisy, tím pádem snížení nároků a tím i kvality. Za vše vypovídající jsou studenti vyšších ročníků elektrotechniky, kteří neumí ani Ohmův zákon (pozor, nejedná se pouze o studenty SŠ!!!). Dnešní studenti automatizace nemají o automatizaci zájem. Co by mohlo jejich zájem přilákat jsou praktické ukázky. Jenže praktické ukázky ve výuce, to není ono (narážíme na pozornost studentů a pasivitu ve výuce), navíc ve výuce není tolik času a někdy i prostředků. Když se vyrazí do firmy, tak je ta pozornost přeci jen větší. Hlavně se nejedná o školní příklad, ale o skutečnou praktickou ukázku. Ale vezměte na exkurzi do firmy 20 teenagerů na celý den, nemluvě o investovaném času pracovníků a nervech dozorujícího kantora.

Takže závěrem. Pokud by bylo možné domluvit exkurzi do firem, které se automatizací zabývají a ukázat jim, jak se věci mají – samozřejmě pokud možno zábavnou formou :) , tak by to jejich zájem mohlo zvednout. Záleží ale, jaké úrovně už pasivita studentů dosáhla. Je to aktuálně jediná věc, která mě napadla.

Snad jsem Vás touto slohovou prací moc nenudil. Jak jsem již předestřel, jedná se o můj subjektivní názor.
Antonín Veselý
http://amit.sspbrno.cz

Kdo se ptá, hloupě vypadá. Kdo se neptá, hloupej zůstane!
Uživatelský avatar
TonnyHappy
 
Příspěvky: 17
Registrován: stř 17. čer 2009 8:54:58

Re: AMiTsys Expert 2013

Příspěvekod jarda » pon 20. kvě 2013 8:29:59

Trochu navážu na předchozí příspěvky.
Možná jsem byl „divný“ student, což připouštím, protože mimo elektroniky, elektriky a automatizace mě v daném věku nic jiného nebavilo, což se také projevilo na výsledcích z jiných předmětů. U doporučení jsem proto vycházel, o co bych měl v daném věku zájem, ale je to platné pro studenty, který tento obor baví. Nicméně mám syna (14let), který má podobné zájmy popsané p. Veselým a protože jsem ho chtěl donutit na PC dělat něco smysluplného. Po zvážení alternativ jsem mu ukázal, jak jednoduše pomocí HTML si může udělat webovou stránku. Následně si našel dokumentaci k HTML a začal jednoduše tvořit s minimální mou pomocí. Včera mě překvapil otázkou na fórum a programování v PHP. Tím chci říci, že stačí zapálit jiskřičku a oheň se většinou rozhoří sám. Možná je to cesta. Automatizace není jen o řízení, ale i o prezentaci zákazníkovy a lidském rozhraní. Jestli tedy nezačít informačními technologiemi, které tuto mladou generaci baví tj. vizualizace, AWDET, dálkový dohled atd. a následně přejít k propojení na řídicí systém a dále do automatizace. Toto by mohla být ona jiskřička a snad cesta.
Jarda Valter
Uživatelský avatar
jarda
 
Příspěvky: 118
Registrován: sob 12. dub 2008 9:43:03
Bydliště: Jindřichův Hradec

Re: AMiTsys Expert 2013

Příspěvekod kasik » pon 20. kvě 2013 8:33:46

Smutné to čtení... :( A to jsem myslel, Tonny, že je to u vás spíše v pohodě. Vím, že se klukům v kroužku hodně věnuješ a přesto taková skepse. Dík za názor a za návrh na zlepšení. Přidá někdo další svůj názor?
Petr Kašík
AMiT, spol. s r.o. - marketing
Uživatelský avatar
kasik
 
Příspěvky: 60
Registrován: úte 08. dub 2008 21:56:58

Re: AMiTsys Expert 2013

Příspěvekod TonnyHappy » pon 20. kvě 2013 10:46:07

Ještě také zareaguji :). Ono se nám občas podaří zapálit tu jiskřičku, ale je to tak jeden z celého ročníku (což je podle mě hrozně málo :| ).
Zaujmout studenty…To máte zase poměrně těžké. Nejdříve je tu problém tzv. blackboxu. Student něco dělá, ale netuší moc účel, nebo jak to vlastně všechno funguje. Chybí mu návaznosti, které pochopí např. až na 5. lekci. To je obecně problém při výuce programování. Začátek je prostě nuda a než se člověk dostane k něčemu zajímavému, tak to chvíli trvá. Když je učíme stylem: „..tohle teď neřešte, pochopíte to až později.“, tak se kupodivu projevuje jejich enormní zájem o věc, kterou řešit nemají. Paradoxně, když se začneme tou věcí zabývat, tak zájem opadá. Přijde mi to někdy až jako rebelie.
Začít s vizualizací..kluci by měli mít základy ControlWebu – neví o něm zhola nic. Učit je Promotic, to rovnou můžeme založit další kurz. AWDet je pro ně zase příliš primitivní, ve smyslu: „Kdo ještě dnes používá HTML tagy..?“. Nevysvětlíte jim, proč to tak je. Oni to moc nechtějí pochopit. Web docela programovat umí, a tak si radši k němu sednou a začnou hackovat naše stránky. Jak nejlépe upozornit na chybu? Udělat ze správců idioty – tohle je opravdu baví. Připadají si tak na výši, ale už si neuvědomí, že tím dělají idioty taky ze sebe.

Skepse je letos enormní. Když vidím kam to spěje, tak bych brečel :). Musím říci, že mě hodně kluků dost zklamalo. Mají dobrý základ, ale nechtějí ho rozvíjet. Věnují se věcem, za které dostanou pouze diplom (pomocí kterého se dostanou bez přijímacích zkoušek na VŠ), někdo je poplácá po rameni a tím to končí. Další užitek z toho nemají. To že na AMiTsys Expert mohou získat certifikát, který jim může pomoci najít zaměstnání pro ně není dostatečně motivační.
Samozřejmě nemůžu to dávat za vinu jen jim. Letos jsme přešli na nový systém (výukové prezentace) a potýkali jsme se s organizačními problémy (hlavně co se vybavení týče). Na příští rok bude osnova přepracována, vybavení kompletní a snad je to více zaujme. Uvidíme.

Jinak ještě z jiného soudku. Zajímalo by mě, jak jsou na tom jiné školy? U nás je poměrně velkým problémem výroba modelů. Kluci nechtějí programovat, dokud nevytvoří model (někdy si připadám spíš jak v modelářském kroužku :? ). Nedokážu jim vysvětlit, že k tomu aby vytvořili kvalitní a funkční aplikaci, model nutně nepotřebují (dokonce se se mnou hádají, že potřebují). Jak by se dalo zamezit tomuto jevu? Nějaký nápad, nebo zkušenost?
Antonín Veselý
http://amit.sspbrno.cz

Kdo se ptá, hloupě vypadá. Kdo se neptá, hloupej zůstane!
Uživatelský avatar
TonnyHappy
 
Příspěvky: 17
Registrován: stř 17. čer 2009 8:54:58

Re: AMiTsys Expert 2013

Příspěvekod kupcik » pon 20. kvě 2013 13:03:13

I já si dovolím něco říci. Teprve nedávno jsem opustil školní lavice a mám i kraťoučkou učitelskou kariéru, takže do toho možná i vidím z obou stran.
Zcela souhlasím s tím, že jediná věc, která studenta u práce udrží je to, že jej zcela baví. To znamená, že bude dělat něco, s čím se v běžném životě zcela běžně setkává a napadá ho myšlenka - jak to udělat a jak to udělat jinak či lépe?
Druhým faktorem, který je zcela kritickým je to, že musí vidět, že se něco děje - proto je ta robotika tak úspěšná. Nejde udělat smysluplného robota, co se nehýbe. Aby student zůstal u práce, musí tam nutně něco blikat, eventuálně i vyrábět zvuk a v nejlepším případě i hýbat. Pouze vizualizace na obrazovce PC nestačí. Musí se pochopit, že PLC je ta věc v pozadí - to co to ovládá a řídí. Ale musí být taky něco, co je ovládáno a řízeno. Proto ti kluci chtějí své modely. Když si vzpomenu, jaké to bylo na VŠ, tak tam by výuka Simaticů bez modelů snad ani nedokázala fungovat. Takhle to aktuálně v chlapeckých hlavách je (dle mě a mojí hlavy), tohle je potřeba akceptovat.
Těmito faktory tedy vcelu jasně odpadá jako téma práce "kotelna" nebo "kotel na paliva". Proč? Protože aby to studenta udrželo, tak by ten kotel někde musel být a někde něco muselo hořet a on to viděl. Že když tam dá jako akční zásah 10, bude to hořet moc a když 1, tak jen trochu a ještě navíc s jakým časovým zpožděním. Jinak je to jen čistá nezáživná teorie. Stejně i vzduchotechnika - ohřev vzduchu? Rekuperace? Tohle chcete ukázat studentovi fyzicky jak? Jediná možnost je řízení kaskády ventilátorů, aby se někde něco chladilo nebo podobně. Například chladič procesoru na nějakém starém PC (nebo termočlánku). Místo jednoho 8cm by tam byly 4x4cm.
Mou bakalářskou prací bylo řízení větrného tunelu - ventilátor na vstupu, jeden z boku co dělal "poruchu" a jeden na konci u kterého se měřily otáčky. Ani nevíte, jak mě to bavilo, když jsem sepsal svůj první PID regulátor z rovnic a pak jsem koukal, jak vstupní ventilátor mění otáčky, když před něj strčím ruku a on reaguje na snížený objem vzduchu zvýšením otáček - to je to, co studenta udrží a pro co i rád potom udělá vizualizaci.
Tedy ovládání místnosti rozhodně ano - ale pouze co se týče zabezpečení, ovládání světel a spotřebičů a měření spotřeby. Zde to může blikat a cvakat a vše bude tak, aby to bylo "zajímavé".
Výše zmíněné záležitosti však často potřebují i vyrobit si nějaký elektrický bastl. Zde by byl velký problém, kdyby se studentovi řeklo: "najdi si, zjisti si a udělej si sám". Jestli je chceme dostat k programování nebo automatizaci obecně, tak tímhle se to zabije. Nesmí mít spojeno, že použití PLC znamená i umět perfektne elektroniku. Neznalost Ohmova zákona je smutná věc, ale za dobu pěti posledních let jsem ho použil snad dvakrát? Zde je potřeba mít připravené již dopředu nepájivá pole, seznamy součástek a zapojení, jak připojit ledku, připojit 12V/5V ventilátor, měnič napětí na 3,3V, relé s ochranou diodou, zesilovač napětí, nějaké servo, motorek, posuvný registr, záchytný registr a já opravdu teď nevím co vše. POKUD by potom student chtěl se zajímat, proč to zapojení tak je a jak to funguje, potom hurá, pokud ne, tak budiž.
Takže jak studenta nalákat? Opravdu musíme začít u toho, čím student nyní tráví svůj čas a čeho si všímá kolem sebe a to jsou např. hry a auta. Chceš naprogramovat Hada známého z Nokie? Jistě, žádný problém (v jednoduché formě to opravdu není problém - kdysi jsem vyzkoušel a funkční program mám stále u sebe), ale omezení budou taková a taková. Ideálně bych tím začal, protože by to celé sepsalo ve skriptu obrazovek, kdy se skriptem je nejjednodušší práce. Tím by se minimálně s obrazovkami a DetStudiem obecně dost seznámil. Baví tě to, ale nestihl jsi to? Nevadí, dej si to na flashku, nainstaluj doma DS a můžeš dále pokračovat v simulátoru.
Chceš si udělat centrální jednotku pro auto? Taky není problém - analogové výstupy na řízení motoru a řízení směrování kol máme, digitální výstupy pro světla a blinkry taky, digitální vstupy pro ovládání od řidiče taky a překvapivě analogové vstupy pro snímáni pozice volantu a sešlápnutí plynu taky.
Ideální by bylo, kdyby se v první části automatizačního kroužku pracovalo s PLC jako s mikroprocesory se vstupy a výstupy (například začít s rozblikáváním led polí, ideálně takové ty matice 8x8), které se programuje jednoduše pomocí skriptu nebo RS/ST modulů, nikoliv hned jako s PLC. Proto ty příklady s hadem a autem. Až v pozdější fázi by se přešlo na více "PLC slouží k řízení procesů, ne jen k hraní si". Ale jak již jsem zmínil vícekrát, i tyto "procesy" musí být to, co člověk potkává běžně, pak až složitější a více teroretičtější (ale stále hmatatelné) věci - viz větrný tunel, chlazení zdroje tepla atd.
Akorát mi něco napovídá, že mnou zmíněné věci by i znamenaly možná i tisícové investice do kroužku. Jestli tohle je problém, to nevím.
Michal Kupčík
Technická podpora (support@amit.cz)
AMiT spol. s r.o.
Uživatelský avatar
kupcik
 
Příspěvky: 29
Registrován: pát 16. říj 2009 12:51:12

Re: AMiTsys Expert 2013

Příspěvekod riha » pon 20. kvě 2013 13:40:31

Tak jste se tu hezky rozepsali, že když jsem přijde někdo z učitelů tak to asi nebude číst ani on :D Každopádně dal jsem si tu práci, všechno poctivě přelouskal a přicházím se svou trochou do mlýna…

1) Jak tak čtu Tonnyho příspěvky o množství studentů, tak bych řekl, že je na tom asi i nejlíp. Pokud by někomu začalo chodit 15 studentů do kroužku, tak by zajásali i přes to, že by se množství snížilo na 9. Za sebe si tipuju, že oněch 5, kteří zbyli, je počet lidí, se kterými někdo začíná a je za to rád. Nepropadal bych tedy skepsi. I dvě práce, které jste dodali jsou dobrý počet. Navíc jsou velmi kvalitně zpracovány! Někdy je méně skutečně více - než mít pět nekvalitních prací, tak dám raději přednost dvěma kvalitním.

2) Znalosti a dovednosti studentů jsou problémem všude. Obecně to jde od 10 k 5. Aby to ale opět nebylo až tak skeptické, tak bych hned dodal, že toto se řeší každý rok na všech školách minimálně posledních 15 let dozadu. Ještě jsem od žádného z učitelů neslyšel, že by dostal do ročníku skvělé studenty, kteří jsou šikovní, chápaví, sledují v tichosti výuku, učí se,... :lol:

3) To že se zajímají jenom věci, za které dostanou diplom, je svým způsobem logické. Když to převedu do praxe, tak je to téměř běžný postoj současnosti: "Já si hraju na svém písečku s tím co potřebuju já a nic jiného mě nezajímá. To ať si řeší jiní." V dnešní uspěchané době je to svým způsobem normální a nikdo z nás to nezmění.

4) Praktické ukázky reálného nasazení by byly opravdu skvělé! Řekl bych, že by bylo možné domluvit takovou exkurzi i prostřednictvím AMiTu. Přímo v AMiTu by to asi moc smysl nemělo, nicméně bychom měli být schopni dodat kontakty na firmy, kde rádi své techologie představí. Nervy dozorujícího kantora bohužel nijak neovlivníme. Leda bychom ho zásobovali dostatečným množstvím čokolády na obalení jeho nervů ;)

5) Co se pak týká modelů, je pravdou, že správná prezentace prodává. Opět je to trend současné doby, kterou nám častokrát „omlátí“ o hlavu např. i Jarda (a nejen on). Design a prezentace prostě prodává. Není se tedy čemu divit, že studenti chtějí modely. Z druhé strany by bylo dobré studentům neustále omílat o hlavu, že v praxi jim nikdo žádný dokonalý model nedá a budou velmi rádi alespoň za případ, kdy si na vstupy budou moci přivádět signály, jaké potřebují a na výstupech si mohou ověřit, že reagují správně. Je nutné si uvědomit, že i podstata této soutěže není v modelářské činnosti (i když to tak častokrát vypadá), ale v SW, který je naprogramován uvnitř řídicího systému. Např. letos se mi líbila práce, která žádný model neměla (nebo nebyl prezentován). Bohužel se v ní objevily jiné nedostatky, které ji nedostali do vyšších pozic.

6) Konec mých litanií je v návrhu na další projekty. Pokud studenty zajímají propracované webové technologie, tak proč jim to neumožnit. Typickým příkladem může být IRC regulace včetně ovládání domu přes mobil a přes webové rozhraní/smart TV. Chcete další tipy? Zkuste se podívat i na YouTube. Nedávno technickou podporou a obchodním oddělením prošlo video dostupné na http://www.youtube.com/watch?v=ZeOrSSUv_Kw Oba dva tipy lze uskutečnit i bez modelu (postačí LEDky, které budou svítit při nějakém příkazu pro sepnutí/rozepnutí) a lze je krásně odprezentovat právě díky modelům a webu.
Zbyněk Říha
Technická podpora (support@amit.cz)
AMiT spol. s r.o.
Uživatelský avatar
riha
 
Příspěvky: 376
Registrován: čtv 10. dub 2008 12:46:00

Re: AMiTsys Expert 2013

Příspěvekod Legutko » úte 21. kvě 2013 11:17:03

Myslím, že problém je hlubší. Národ je celkově veden ke konzumu a spotřebě. Jediné co většinu lidí dneska zajímá je odsedět si práci, vydělat peníze, a utratit je za zábavu, dovolenou apod. Vytváření vlastních projektů, zůstat v práci déle bez toho, aby se nejdřív zeptali kolik za to bude, dále se vzdělávat apod. se prostě nenosí. Je to asi o tom, co říká Jarda. Musí to přijít z rodiny výchovou od rodičů. Aby měl jedinec vypěstovanou radost i z toho, že něco umí a dokáže. A nejen z toho, že si něco koupí. Děti by měli od rodičů vědět, že radost a štěstí si nemusí jen kupovat.

P.S. Já tu kupříkladu celý den lámu Megatron2 po M-BUSu a z Amitu mi lezou stále jiná čísla, než mám na displeji toho WFNka. Ale až na to přijdu, tak budu mít takovou radost, že mi štěstím prdne guma u trenek. :D
Uživatelský avatar
Legutko
 
Příspěvky: 43
Registrován: ned 29. lis 2009 20:35:23

Re: AMiTsys Expert 2013

Příspěvekod Kozdera » úte 21. kvě 2013 13:28:22

Legutko píše:Myslím, že problém je hlubší. Národ je celkově veden ke konzumu a spotřebě. Jediné co většinu lidí dneska zajímá je odsedět si práci, vydělat peníze, a utratit je za zábavu, dovolenou apod. Vytváření vlastních projektů, zůstat v práci déle bez toho, aby se nejdřív zeptali kolik za to bude, dále se vzdělávat apod. se prostě nenosí. Je to asi o tom, co říká Jarda. Musí to přijít z rodiny výchovou od rodičů. Aby měl jedinec vypěstovanou radost i z toho, že něco umí a dokáže. A nejen z toho, že si něco koupí. Děti by měli od rodičů vědět, že radost a štěstí si nemusí jen kupovat.


Bohužel máte pravdu. Ona je tak prakticky postavená celá společnost, takže se není moc čemu divit.

Legutko píše:P.S. Já tu kupříkladu celý den lámu Megatron2 po M-BUSu a z Amitu mi lezou stále jiná čísla, než mám na displeji toho WFNka. Ale až na to přijdu, tak budu mít takovou radost, že mi štěstím prdne guma u trenek. :D

:D Vzpomínám si jak jsem to řešil. Tuším, že tam bylo potřeba poslat nějaký inicializační povel, aby věděl který data má zasílat.
Jan Kozdera
NEUMAN EL, spol. s r.o.
Kozdera
 
Příspěvky: 96
Registrován: stř 07. kvě 2008 14:29:48

Další

Zpět na AMiTsys Expert

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron